Sophia gästbloggar och berättar om sin lillasyster





Jaha, känns nästintill nostalgiskt att skriva här på blogg.se efter att jag för två år sedan gick över till metrobloggen. Så vem är jag? - Jag är Sophia Nordlöf och är Lindas 8 år äldre syster. Har ni funderat på att skaffa er en lillasyster ska ni veta att det är bland det jobbigaste man kan ha, dom lånar ens saker utan lov, pillar på ens mobiltelefon, är allmänt jobbig och pratar sönder ens serier. Linda kan vara så, hon är hopplös.

Men en lillasyster kan också vara bland det mest fantastiska man har, precis så är Linda. När jag bodde hemma var bland dom jobbigaste kvällarna dom då jag var barnvakt åt Linda. Nu när jag flyttat hemifrån är dom kvällarna jag är hemma hos mamma med Linda bland dom bästa. Nu ligger vi i Lindas säng och ser det sista på OS. Vi tjaffsade vid matbordet idag, men vi hade en riktigt mysig eftermiddag med skratt och flams. Precis så som det brukar vara. Linda är en person jag alltid har roligt med, när jag var 13 och Linda var 5 trodde jag aldrig att jag frivilligt skulle spendera tid med Linda. Nu när jag är äldre känns det som om vi kommer ha riktigt kul när vi blir äldre. Kanske låter det konstigt, men Linda är inte bara min lillasyster, hon är även min bästa vän. Självklart har jag andra bästa vänner men Linda kommer alltid att vara speciell. Hon är den bästa tjejen man kan tänka sig och jag älskar henne av hela mitt hjärta. Även om vi bråkar med varandra och vi kan skrika på varann så blir vi alltid sams.

Linda, det finns ingen bättre människa än dig. Du är den mest godhjärtade person jag känner och tänker alltid på alla andra i första hand. Och jag ska berätta en hemlighet för er som läser det här. När Linda inte märker brukar jag titta på henne, jag brukar lyssna vad hon sjunger för låtar då hon sjunger i duschen, jag brukar titta på henne då hon ligger och tittar på film bara för att jag älskar henne.

Som den fotbollstokige tjejen jag är blev jag galen då Linda jämt ville visa upp sina friståenden framför TV.n när vi var yngre då jag satt och tittade på Djurgårdens matcher. Linda vägrade flytta på sig förrän jag tittat och jag skrek på henne att hon skulle vara tyst och försvinna från min åsyn. Linda, jag sa aldrig att jag tyckte att du var duktig. Jag har alltid tyckt att du har varit duktig, även om du är ute på gympagolvet eller skriver en svenskaläxa eller larvar dig framför spegeln så ska du veta att jag är otroligt stolt över att vara din storasyster. Jag vill bara att du ska veta det.


Jag älskar dig Linda Marie Agneta Nordlöf ♥

/ Din storasyster Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0